شاید شما دوست عزیز که داری همین حالا این متن رو میخونی صاحب یک وب سایت باشی ، یا شاید هم یکی از افرادی هستید که در حال حاضر در زمینه طراحی سایت فعال هستید و شاید هم در حال بررسی شرایط موجود برای ورود به دنیای طراحی وب سایت و یا کسب و کار آنلاین هستید در هر صورت تصور میکنم با این نظر من موافق باشید که یکی از اهداف اصلی ما از ورود به این کسب و کار چه به عنوان یک طراح سایت و چه به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین دسترسی به درآمد های مناسب هست ، خوب قطعا این رو هم میدونید که هر نوع کسب و کاری نیاز به مشتری داره تا این مشتری ها محصول یا خدمات رو ببینن و بررسی کن و نهایتا این محصول یا خدمات شما رو خریداری کنن .
خوب قطعا با این فرضیه هم موافق هستید که هرچه بیشتر در دید کاربران و مشتریان باشید بازدید بیشتری خواهید داشت که نهایتا منجر به فروش بیشتر وب سایت شما خواهد شد . اگر مشتری بیشتری به سایت شما سر بزنه احتمال فروش خدمات یا محصول شما بیشتر میشه پس برای رسیدن به هدف اصلی یعنی کسب درآمد ما به مشتری بیشتری احتیاج داریم.
لطفا یک کسب و کار سنتی رو فرض کنید ، مثلا یک فروشگاه لوازم صوتی و تصویری ، برای اینکه مشتری بیشتری رو داشته باشه باید بره توی بهترین (شلوغ ترین) قسمت شهر با هزینه های بسیار زیادی فروشگاهی رو اجاره کنه یا بخره که قطعا هزینه زیادی رو براش در بر خواهد داشت
حالا مرحله بعدی تبلیغ هست تا علاوه بر مشتریان عبوری بتونه به تعداد کاربران و مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشه خوب این مسئله هم متناسب با بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته از تبلیغات چاپی تا تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی و ... متغییر هست اما یک سوال ! چند در صد از افرادی که دارن در خیابون ها عبور میکنن و بیلبورد رو میبینن و یا اینکه تبلیغات چاپی در غالب بروشور و روزنامه به دستشون میرسه مشتری هدف این کسب و کار هستن ؟
در مقابل کاربرانی رو فرض کنید که پشت سیستم خودشون میشینن و مثلا این کلمه رو سرچ میکنن : فروش تلویزیون ال جی 42 اینچ ، کدوم از این کاربران درصد اینکه بخوان تلویزیون ال جی 42 اینچ رو بخرن بیشتر هست ؟
فکر میکنم متوجه این موضوع شده باشی که در هرکدوم از این جایگاه ها که باشی چه صاحب یه کسب و کار آنلاین و چه یک طراح سایت چقدر بهبهینه سازی وب سایت در نتایج جستجو نیاز داریم ، 
حالا چرا بهینه سازی وب سایت توی نتایج جستجو ؟ چون تحقیقات نشون داده کمتر از 2% کاربران به سراغ صفحه دوم نتایج جستجو میرن و فقط 5 رکورد اول صفحه اول رو بررسی میکنن پس نه تنها سئو وب سایت یکی از مهمترین کارهایی هست که باید یاد بگیرید بلکه لازمه که شما توی نتایج جستجو توی رتبه های بالاتری نسبت به رقبا قرار بگیرید چرا که همین عامل توی نظر کاربران به منزله معتبر بودن سایت شماست و این عامل قطعا کمک میکنه نسبت به سایر رقبا بیشتر بفروشید و کسب و کارتون رونق بیشتری پیدا کنه حا چه توی کلماتی مثل تلویزیون ال جی 42 اینچ یا اینکه توی کلماتی مثل طراحی سایت فروشگاهی که این مربوط به خدماتی هست که شما ارائه میکنید .

با حداقل کدنویسی یک متخصص میشوید :

برای اینکه به یک متخصص سئو بشید و یا اینکه بخواهید سایت خودتون رو بهینه کنیدنیاز به کد نویسی خاصی ندارید و لازم نیت اصلا یک برنامه نویس باشید بلکه لازمه اصول سئو رو به طور کامل بدونید و بتونید اونو روی وب سایت خودتون و یا مشتری خودتون پیاده کنید .
همه صاحبان سایت به این تخصص احتیاج دارند

خوب این یک خبر خوب برای کسانی هست که میخوان وارد عرصه سئو بشن چرا که روزانه تعداد بسیار زیادی سایت ایجاد میشه که همه اونها به سئو و در نهایت مشتری هدف احتیاج دارند و از اونجایی که سئو نسبی هست و بستگی به این داره که رقبا چقدر وب سایت هاشون رو سئو کردن این کار یک کار تقریبا مادام العمری هست و باید وب سایت رقبا رو بررسی و بر اساس اون کار خودتون رو انجام بدید ، اگر هم شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید باید اینو بدونید که سئو یکباره نیست و اگر شما این علم رو ندونید باید هزینه بسیار زیادی رو هرچند ماه یکبار و یا حداقل سالانه پرداخت کنید تا وب سایت خودتون رو در نتایج نخست گوگل قرار دهید .

فروش ثابت بدون نیاز به تبلیغات

یکی از اصلی ترین هزینه های صاحبان کسب و کار تبلیغات هست که اگر سئو بدونید این هزینه رو به حداقل و درآمد خودتون رو به بیشترین مبلغ میرسونید .

دسترسی به مخاطبان هدف به جای مخاطبان عمومی

با استفاده ازبهینه سازی وب سایت به سادگی به کاربر هدف خود دسترسی خواهید داشت و میتوانید محصولات خود را در معرض دید کاربران و مشتریانی قرار دهید که به محصول یا خدمات شما احتیاج دارند .

هرجایی میتونی کار رو انجام بدی و فقط به اینترنت نیاز داری

برای بهینه سازی یک وب سایتبه طور میانگین به روزی 1 ساعت وقت لازم دارید که این عدد در ابتدا بسیار بیشتر از 1 ساعت و به مرور به مقداری در حدود هفته ای 2-3 ساعت میرسد ، شما این کار رو در هرجایی که به اینترنت دسترسی دارید میتونید انجام بدید و میتونید حتی این کار رو در بین کارهای خودتون به عنوان شغل دوم انجام بدید

امنیت شغلی بسیار بالایی داری

قطعا این تخصص یکی از مهمترین تخصص ها در زمینه طراحی سایت هست و به همین علت از امنیت شغلی بسیار بالایی هم برخوردار هست چرا که همه به این خدمات احتیاج دارن

اگر خودت سایت داری لازمه این تخصص رو حتما بلد باشی

اگر شما خودتون صاحب یک وب سایت هستید یکی از تخصص های بسیار مهم همین تخصص هست که باید یاد بگیرید چطور وب سایت خودتون رو در هر زمینه ای بهینه کنید و لازم نباشه سالانه هزینه های بسیار زیاد چند میلیونی رو برای بهینه سازی وب سایتتون پرداخت کنید

تخصصی که خیلی سریع میتونید اونو یاد بگیرید

بهینه سازی وب سایتیکی از تخصص هایی هست که به سادگی میتونید اونو یاد بگیرید و به سادگی اونو پیاده سازی کنید و وب سایت های مختلفی رو بهینه سازی کنید و کسب و کارتون رو رونق بدید .

پیش نیاز های دوره :

پیش نیاز این دوره دانش نسبی HTML می باشد .


سخن آخر


اگر شما صاحب وب سایت وکسب و کار آنلاین هستید ، اگر شما یک طراح و برنامه نویسی وب سایت هستید :

یکی از تخصص هایی که باید اونو یاد بگیرید بهینه
سازی وب سایت برای موتور های جستجو هست چرا که از این را به سادگی میتونید وب سایت خودتون رو در نتایج جستجو ارتقا بدید و یا یکی از خدماتی که خیلی قدرتمند میتونید به کاربران سایتتون بدید بهینه سازی وب سایتبرای نتایج جستجو هست ، پس فرصت رو از دست ندید و با سپری کردن این دوره به یک متخصص ارشد سئو تبدیل بشید .


لینک دانلود